Skuteczna Reklama Sklepów Internetowych

Skuteczna Reklama Sklepów Internetowych

Robisz coś, z czego jesteś dumny? Bardzo prężnie rozwija się reklama mobilna, która już po raz kolejny notuje ogromne wzrosty. W zależności od branży przyjmuje się, że skuteczność ulotki (przyciągnięcie klienta do firmy) oscyluje w granicach od .5 do 3%. W przypadku małych nakładów taki odzew będzie bardzo niewielki. W zależności od drukarni, cena wydruku 1 000 ulotek w formacie A6 wynosi około 100zł netto. W Krakowie reklama wymaga sporych nakładów finansowych – dopiero 100 000 lub 200 000 ulotek można traktować jako mocne uderzenie w rynek. Reklama w internecie od kilku lat nie ogranicza się jedynie do rezerwowania miejsc reklamowych w dużych serwisach. Warto przemyśleć dokładnie gdzie, w jaki sposób oraz z jakim budżetem chcemy uruchomić naszą kampanię reklamową. Ale ostatnio się okazuje, że reklama to nie jest wszystko. W zasadzie są to najtańsze badania rynku.

Będę rozwijał temat jakim jest reklama firmy w internecie, poruszał szereg ciekawych zagadnień, także w formie filmików instruktażowych (pierwsze właśnie zaczynają powstawać, opiszę w nich od początku do końca jeden bardzo skuteczny sposób na przywiązanie klientów i potencjalnych klientów do Ciebie i Twojej firmy). Jeśli firma w internecie chce nie tylko być ale i zarabiać, to właściciel powinien podejść do tematu inaczej – zainteresować się i poznać to medium.

Również reklama w internecie nie przekonuje wszystkich użytkowników sieci. Nie chcemy oczywiście płacić firmom czy agencjom reklamowym za ich usługi, a zdecydowaliśmy się na samodzielną promocję naszej strony w internecie. Taki weblog może być naszą pierwszą stroną, na której umieścimy podstawowe informacje kontaktowe firmie i będziemy z czasem umieszczali aktualności i wieści z naszej firmy. I tutaj już od nas zależy, jaką forme reklamy naszej firmy zdecydujemy się podjąć. Jeśli wciąż mają Państwo wątpliwości, zachęcamy do odwiedzania różnego rodzaju blogów reklamowych w internecie. Zastanawiałem się również czy można spojrzeć na ten problem od strony zarządzania i użyteczności dla firmy działającej w internecie. Z tego też względu zamiast opisywać patologię w internecie, z którą się spotkałem, to postanowiłem opisać krótko w jaki sposób dany portal społecznościowy może zostać wykorzystany przez firmę.

Wynika to między innymi z faktu, iż w reklamie społecznej nie można korzystać z takich wskaźników, jak np. wielkość sprzedaży (chyba że reklama społeczna dotyczy np. apelu pomoc finansową na określony cel). Sprawdza się podczas wprowadzania na rynek nowej marki, produktu lub poważnej zmiany oferty firmy. Reklama naśladownicza – naśladuje ona reklamę innego przedsiębiorstwa, podobne materiały, naklejki, ulotki takim samym kształcie, kolorystyce.

Zdecydowanie bardziej skuteczny jest omawiany marketing and advertising szeptany, czyli wszelkie działania w Internecie inicjujące dyskusje i rozmowy na temat danego produktu pomiędzy internautami. Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie, oraz przybliżyć Państwu strategie skutecznej reklamy w Internecie za granica. Pomimo tego, ze angielskojęzyczni użytkownicy Internetu stanowią tylko 26% wszystkich użytkowników – to wiele osób innych narodowości posługuje się językiem angielskim wyszukując w Internecie usługi lub towary. Ostatnie badania przeprowadzone w Unii Europejskiej wykazały, że ponad połowa użytkowników Internetu odwiedziła stronę w języku obcym (zwykle to oznacza stronę z językiem angielskim). Kolokwializmy, skróty, różnice regionalne i inne czynniki mogą silnie wpływać na skuteczność naszych kampanii reklamowych w Internecie za granicą.

Cena strony internetowej rośnie wraz z ilością nietypowych funkcjonalności, podstron, a także czasem jaki będzie potrzebny do jej stworzenia. Dzięki temu powstaje sztuczny pozytywny efekt odbioru danej firmy. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki mechanizm odpowiada za ślepotę banerową.

Nagrodami w konkursie mogą być produkty ze sklepu, wyroby firmy lub konta VIP na portalu z którym współpracujemy. Paulina na przykład proponuje zmianę nazwy firmy na „BungaSpa”, a Sarka zdezynfekowała miejsce przy wannie, gdzie stał jej żel do mycia twarzy. Mniejsza z tym jak ta reklama brzmi według mnie jest wporządku a ci klienci którzy żądają przeprosin to albo mochery albo księża , kobiety powinny właśnie odebrać to jak służącego (w sumie fajne dowartościowanie :p) wiadomo że z masażem to nie ma nic wspólnego a mężczyźni mieli pomyśleć tak jak ci oburzeni ludzie i poczuć sie macho i zrobić swoim ukochanym małe zakupy i przy okazji zadbać cere kobietek :).

About the Author

No comments