Multimedialność I Interaktywność Siłą Sieci

Multimedialność I Interaktywność Siłą Sieci

Dlaczego niektórzy mówią, że reklama firmy w Internecie jest bardzo opłacalną inwestycją, podczas gdy inni twierdzą, że to tylko marnowanie pieniędzy – zobaczmy w tym artykule. Mnogość usług reklamowych, możliwości konkurencyjnej reklamy oraz dopasowanie formy reklamowej do budżetu, decyduje tym, że reklama w internecie powinna stać się formą promocji dla każdej firmy, chcącej dotrzeć do większego grona klientów. Strona internetowa firmy jest wypozycjonowana, więc internauci na nią wchodzą, po czym przeglądają (nie za długo, kilkanaście sekund) i wychodzą, bo przecież wujek Google pokazał im jeszcze całą masę innych stron podobnych do tej. Jeśli reklama firmy w internecie będzie zorganizowana według podobnych zasad, będzie mało skuteczna. Pokaż ludzką stronę swojej firmy (możesz nawet pokazać na stronie zdjęcia: swoje i pracowników, żeby internauta widział, że „po drugiej stronie” są ludzie. Zapomnij na chwilę sobie i zadaj sobie trud myślenia zgodnie z zasadą: to internauta wybiera co chce oglądać w internecie. Reklama kontekstowa okazała się więc bardzo skuteczna.

Najkrócej ideę Network marketingu można scharakteryzować następująco tworzymy listę osób, które znamy, które mogą być zainteresowane naszym produktem i wtedy zacząć budować grupę ludzi, którzy są zainteresowani współpracą, czyli którzy również będą sprzedawać produkty firmy z którą współpracujemy. Może się tak zdarzyć, że reklama nie jest obrazkiem, tylko jest zrobiona we flashu.

Konsolidacja działań – klasycznego pozycjonowania i jego nowoczesnej odmiany jest bardzo wskazana w przypadku dużych firm, znaczącej pozycji na rynku, lub mniejszych, które chcą dopiero zbudować swoją markę w Internecie. Tradycyjne pozycjonowanie ma służyć pozyskaniu nowych Klientów, Search engine optimisation wizerunkowe natomiast pozwala wykreować i podtrzymywać pozytywny obraz firmy. Według badań ComScore reklama w wyszukiwarce Google jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów promowania marki. Sieć, w której pracowałam, zawsze sięgała po nowatorskie rozwiązania, a motto przewodnie firmy – MJK, czyli Myśl Jak Klient, sprawdza się w e-commerce tak samo jak w sklepach naziemnych.

Z obejmującego rynek europejski badania Forrester’s European On-line Ad Forecast wynika, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach wzrosły w 2009 r. 15%, a na reklamę graficzną tylko 1%. Jednocześnie Forrester Research przewiduje, że dynamika wzrostu wydatków na reklamę w wyszukiwarkach będzie się stopniowo zmniejszała w okresie najbliższych pięciu lat (taka tendencja widoczna jest zresztą od ostatnich sześciu lat). Na znaczeniu będzie zyskiwała reklama graficzna, której głównym motorem wzrostu będą Rich Media i wideo. Drugą w kolejności najpopularniejszą formą reklamy w sieci jest nadal tradycyjna reklama banerowa.

Media społecznościowe odgrywają coraz istotniejsze znaczenie również w kreowaniu świadomości rynkowej firmy. Przejdźmy jednak do konkretów i odpowiedzmy sobie na pytanie: jakie, skuteczne formy reklamy są dostępne w internecie. Takim nośnikiem jest plotka, rekomendacja, wideo, rozmowa, anegdota, status, wpis, a także komentarz pozostawiony w internecie. Strona internetowa – stworzenie przyjaznej i prostej wizytówki firmy w internecie jest bardzo ważnym zadaniem i koniecznym zabiegiem, jeżeli chcemy istnieć w sieci. Pozycjonowanie – sam fakt posiadania strony internetowej nie zapewnia nam widoczności w internecie i mało kto będzie niej wiedział spoza naszego kręgu klientów.

About the Author

No comments