9 Mitów I Faktów O Google Adsense (Czyli Zarabianie Na Reklamach Google) – czesc druga

9 Mitów I Faktów O Google Adsense (Czyli Zarabianie Na Reklamach Google) – czesc druga

Wypromowanie biznesu w dzisiejszych czasach dużej konkurencji dużo kosztuje nas czasu albo pieniędzy. Wysokie nagrody w konkursach i loteriach uruchamiają przekaz nieformalny, tym samym budują wizerunek firmy. W Internecie występują często próbki programów które są albo w wersji nie w pełni funkcjonalnej – shareware, albo w wersji działającej tylko przez okres próbny – trial. Za każde 100 złotych wydanych na zakupy w serwisie klient otrzymuje jeden procent rabatu, wszystkie wydane pieniądze zawsze się sumują a maksymalny rabat jaki można uzyskać wynosi 10%. Jednym z serwisów stosujących tą formę promocji jest Na tej stronie można pobrać za darmo różne grafiki ozdabiające tło pulpitu (potocznie tapety), wygaszacze ekranu, banery oraz logo firmy. Jako przykład podam kupon rabatowy firmy gastronomicznej Aurora, dostępny na stronie producenta i po jego wydrukowani i okazaniu, klient upoważniony jest do otrzymaniu ten% rabatu przy zakupie produktów.

Niektóre typy stron (takich jak forum) mają wysoki ruch na stronie, ale nie generują wysokich dochodów z Google Adsense. Jednak przesyłka potrzebuje zwykle kilku dni na dotarcie do odbiorcy, co może być pewnym minusem zakupów w Internecie. Wspomniane badania jednoznacznie wskazują, że leki, kosmetyki i suplementy diety bardziej opłaca się kupować w Internecie.

 

Może to być również reklama np. firmy, produktu czy innej strony internetowej. Jeśli przewiniemy witrynę w dół lub w górę, nasza reklama także będzie się poruszała. Jak wynika z badania IAB AdEx, tylko w pierwszym półroczu 2010 r. wydano na reklamę w polskiej sieci 777 mln zł. W porównaniu do 658 mln zł odnotowanych w tym samym okresie ubiegłego roku oznacza to prawie 20-procentową zmianę. Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklamy internetowej, najważniejszą formą w 2010 r. w polskim internecie pozostawała reklama graficzna z 45-procentowym udziałem w łącznych obrotach rynku, choć w porównaniu z 2009 r. udział ten zmniejszył się two pkt proc. Według danych pochodzących z europejskiego badania AdEx, wzrost wydatków na reklamę on the web w 2010 r. na wszystkich rynkach europejskich łącznie mógł wynieść około 6,5% (ostatecznych danych jeszcze nie opublikowano). W 2010 roku reklama wideo stanowiła już five proc. Co zawsze ma wartość dodaną dla całej firmy.

Reklamy tekstowe w Internecie muszą przykuć uwagę i przekazać odpowiednie informacje w bardzo ograniczonej przestrzeni. Podsumowując, prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie za granicą może być wyzwaniem, ale takim wyzwaniem, które warto podjąć wchodząc na nowy rynek. Nie oszczędzaj na projekcie graficznym w internecie jest już dość dużo brzydkich i mało funkcjonalnych stron. Taka reklama jest spersonalizowana, a użytkownik może ją otrzymać nie częściej niż raz na kilkadziesiąt dni. Myślę jednak, że reklama internetowa, to wciąż spory kłopot dla agencji, które cały czas szukają najlepszego pomysłu na możliwości, jakie daje widoczność w sieci. Dobrze przygotowana reklama sprawi, że to do Ciebie będzie przyciągał wielki napis: WEJŚCIE.

About the Author

No comments